Renate, du er en av få konsulenter med rollen som forretningsanalytiker innenfor området SharePoint og produktivitet. Fortell litt om hva dette innebærer.
Som forretningsanalytiker hjelper jeg virksomheter med å effektivisere hverdagen. Det kan være alt fra et nytt intranett eller en ny samhandlingsløsning til en prosjekt-web. Jeg brenner for å effektivisere prosesser som i dag stort sett løses manuelt. For eksempel å automatisere en ansettelsesprosess fra start til slutt. Resultatet av automatisering er at brukerne kan bruke tid på de viktigere tingene, noe jeg er veldig opptatt av.
Jeg avholder ofte workshops og kurs for kunder, og skisserer løsninger basert på hva vi kommer frem til sammen. Det er sluttbrukeren som skal bruke løsningen vi utvikler, derfor involverer jeg de alltid så mye som mulig. Ved involvering blir forventningsavklaringen tatt tidlig i prosessen, i tillegg kan vi justere og endre løsningene underveis – slik at sluttproduktet blir best mulig.
Når løsningen er ferdig utviklet gjenstår opplæring av kunde før løsningen overleveres. Det er viktig at brukerne får opplæring når virksomheter skal ta i bruk en ny løsning – dette gir så mye tilbake til både brukere og virksomhet.
Jeg er også produkteier for Atea Rapid Intranett, en intranett-løsning som er basert på Microsoft-teknologi. Dette er en pakket løsning som effektiviserer og forbedrer implementeringen av Microsoft SharePoint.
SharePoint er en plattform for deling av virksomhetsinnhold i hele organisasjonen, samarbeid mellom medarbeiderne og personlig produktivitetsforbedring. I kombinasjon med AteaRapid-løsningen kan SharePoint utnyttes maksimalt gjennom effektive implementeringsprosesser.
Fordeler ved Atea Rapid Intranett er:
- Enkel, hurtig og kostnadseffektiv prosess
- Lav risiko og transparente kostnader
- Prosjektleveranse med definerte krav til kunden
- Moduler med data som dekker forskjellige forretningsbehov
- Opplæring av super- og sluttbrukere
- Fullstendig dokumentert løsning
- Vedlikeholds- og supportpakker tilgjengelig